Dogodki in novice

Erasmus+ 5. mednarodno srečanje - Cartagena

Zadnje mednarodno srečanje v sklopu Erasmus+ 'Involve me and I learn' projekta, ki smo se ga udeležili dijaki 2. D oddelka je potekalo v Španiji.

7 dijakov 2. D oddelka se je skupaj s profesorico na pot odpravilo v torek, 2. maja 2016. Ta dan je bil namenjen predvsem potovanju na želeno destinacijo – najprej 3-urna vožnja s kombijem, nato let iz Benetk do Barcelone, kjer smo imeli na voljo 4 ure za nakupovanje in počitek na letališču; v poznih večernih urah pa še let do mesta Alicante. Po pristanku nas je ponovno čakala vožnja s kombijem, tako da smo v Cartageno prispeli šele ob 2. uri zjutraj. Pred šolo so nas pričakali španski dijaki in njihovi starši, nato pa smo se odpravili k njim domov.

slika dogodka slika dogodka slika dogodka

Po samo 5 urah spanja smo imeli zbor na njihovi srednji šoli, kjer smo imeli kratko predstavitev šole, njihovega šolskega sistema in Cartagene. Sledile so spoznavne igre, kjer smo spoznali skupino dijakov iz vsake države – srečanja se je namreč udeležilo 5 dijakov iz Grčije, 2 dijakinji iz Finske, 30 dijakov iz Italije in 7 dijakov iz Slovenije. V vmesnem času so profesorji imeli sestanek, kjer so se dogovarjali o zaključku projekta. V popoldanskem času smo odšli na izlet do njihove znane plaže La Manga, kjer smo si najprej ogledali svetilnik, nato pa popoldne preživeli na plaži, kjer smo se tudi kopali. Večer smo preživeli skupaj z gostitelji.

slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka

V četrtek, 4. 5. 2016, smo imeli ogled mestne hiše, kjer smo videli držalo za črnilo, ki ga je podarila angleška kraljica, po ogledu pa nas je presenetil dež – gre namreč za najbolj sušno območje v Španiji (domačini pravijo, da tu dežuje le 4 dni na leto). Po kratkotrajni plohi smo se odpravili še v pomorski muzej, kjer smo si ogledali eno izmed prvih podmornic na električni pogon (Isaac Peral). Gostitelji so nas nato odpeljali na sprehod po mestnem jedru, popoldne pa smo imeli organiziran izlet z ladjico, na kateri smo tudi pojedli kosilo (sendviče) in si ogledali Cartageno z morja (Cartagena je eno najpomembnejših pristaniških in trgovskih mest v Španiji – videli smo tudi območje, kjer gradijo podmornice). Po vrnitvi na obalo smo si ogledali še rimski teater, ki so ga po naključju odkrili leta 1990. Večer smo preživeli z gostitelji.

Po dobrem spancu, smo najprej v šoli imeli plesne urice tanga in pa igre z meči. Nekateri izmed nas so se udeležili tudi ene ure pouka. Popoldne smo se udeležili dobrodelnega koncerta, ki ga vsako leto organizira njihova šola. Trajal je dobre 3 ure, potem pa smo odšli na skupno večerjo z vsemi gosti in gostitelji.

Naslednji dan smo že ob 7 zjutraj imeli odhod v Alicante, iz katerega smo leteli v Madrid in potem spet v Benetke.

Mnenja sodelujočih dijakov

Potovanje v Španijo mi je bilo zelo všeč in mi bo definitivno ostalo v spominu. Všeč mi je bila klima in razpoloženje v razredu. Če bi lahko še enkrat izbiral, bi se potovanja brez dvoma ponovno udeležil. (Gal Novak)

Menim, da je bila izmenjava zelo uspešno organizirana s strani prevoza, saj nikjer nismo čakali ter povsod prišli pravočasno. Dobra stran tega srečanja je bila ta, da smo se lahko družili z dijaki iz Španije, Italije, Grčije in Finske v okviru programa ter izven njega. Mislim, da sem tudi kar precej spoznal o življenju oziroma šolanju ljudi v Cartageni ter njihovih težavah. Sam obisk Španije mi je bil skupaj s sošolci ter profesorico všeč, spoznali smo nove stvari, se kaj naučili, predvsem pa našli nova prijateljstva ter se sporazumevali z ljudmi iz različnih delov Evrope. Najbolj mi je bil všeč izlet z ladjico ter vzdušje na njej in pa naš prosti čas z gostitelji ob večerih. (Jan Bojović)

Če pogledam cel teden v Španiji, mi je bilo mednarodno srečanje všeč. Njihova kultura je zelo drugačna od naše, zato je bilo zelo zanimivo en teden živeti v stiku z njo. Standard tam je nižji od standarda pri nas, zato zdaj veliko bolj cenim to, kar imamo v Sloveniji. Dijaki in njihove družine so bili zelo gostoljubni, prijazni in so lepo skrbeli za nas. (Maruša Požar)

Izmenjava s Španskimi dijaki se mi je zdela zelo poučna in zanimiva. Imela sem srečo, da sem se s svojima gostiteljema dobro razumela. Moja gostiteljska družina je bila izredno prijazna in pozorna. Zanimivo mi je bilo opazovati drugačne španske standarde. Najbolj opazna razlika med dijaki je predvsem v tem, da Španci vse vzamejo pogovorno rečeno bolj “na easy”. Drugačno je tudi zemeljsko površje v okolici Cartagene v primerjavi s slovenskim. V tem predelu Španije je veliko manj dežja kot pri nas; deževalo naj bi le 10-20 dni letno. To se seveda kaže na suhi zemlji in drugačnem rastju (npr. palme). Izredno me je presenetil obalni del Cartagene, kjer je v času našega obiska prebivalo 20.000 ljudi, ob poletni sezoni pa jih pride do 300.000, kar pomeni, da je ogromno praznih zgradb in obalni del izpade kot mesto duhov. Plaža je bila še kar lepa, sicer peščena in največ dober meter globoka. Najbolj mi je bil všeč center mesta in mestna hiša. Arhitektura centra se mi zdi zelo lepa, gradnjo izven centra pa bolj ali manj predstavljajo enaki oziroma podobni bloki, česar v Ljubljani ne vidiš tako pogosto. Všeč mi je bil tudi izlet s katamaranom, s katerim smo si ogledali obalo. Obala je bila zanimiva, pečinasta (malce spominja na zahodno obalo hrvaškega Dugega otoka). (Hana Kos)

V Španiji so mi bili najbolj všeč španski dijaki (in tudi ostali dijaki na srečanju), ki so bili zelo prijazni in so me sprejeli v svojo družbo. Všeč mi je bil tudi njihov način preživljanja večerov, ko so vsi zunaj in se zabavajo. (Ilija Mukaetov)